lawide.blogg.se

Join the dark side - we got sass

#30SongsOnShuffle

Kategori: Allmänt

Ja, det är bara att erkänna. Har inte ens bloggat i två veckor och jag har bloggtorka... betyder det att mitt liv är tråkigt? Antagligen... *suck*

Denna dagen har det funnits ett trevligt TT (trending topic) på Twitter, nämligen "30 Songs On Shuffle". Hade tråkigt och shufflade mitt bibliotek (och drev antagligen all mina Twitter-följare till vansinne med alla inlägg... förhoppningsvis överger dem mig inte). Tänkte att jag lika gärna kunde dela med mig av min lista här med, för, enligt min åsikt, finns det inget bättre sätt att lära känna någon än genom att kolla igenom hens (åh det underbara ordet) musikbibliotek.
Jag vet att måndagar är musikdelardagen, men då är det låtar jag lyssnar på nu eller tycker är genuint bra. Nu skall jag istället släppa in er i mitt iTunes-bibliotek, anno julen 2008 när jag fick min första iPod, helt oredigerat. Okej, jag ska vara ärlig, jag hoppade över en låt av Panic! At The Disco för att titeln var så lång att jag inte orkade skriva den.. men annars är det 100% for real!
Som den underbara människa jag är, är jag snäll och lägger upp alla låtarna som Spotify-länkar, så det är bara och trycka på en låt och *BOOM* så strömmar musiken ut ur högtalarna (förutsatt att man har Spotify).
 
 
Den som tog sig tiden att räkna länkarna kom (förhoppningsvis) fram till att de bara är 29, detta beror på att en av låtarna som shufflades fram är en låt som inte har släppts på skiva och därför inte finns på Spotify, men som tur är finns den på YouTube! Så här får ni One Night Only's cover av Dion and the Belmonts' låt A Teenager In Love: 
 
 
 

Så, där har ni 30 låtar som någon gång under de senaste 4 åren har nässlat sig in i min dator, vissa mer nyligen än andra. 
 
Gå nu, och shuffla eran musik gott folk, det är nyttigt!
- Linnéa 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: