lawide.blogg.se

Join the dark side - we got sass

Les Misérables

Kategori: Movieslikejagger

(Lay-Mee-zay-rahbl)
 
Geez, jag har ätit så många potatiskroketter att jag tror jag dör. Det är helt sjukt, jag känner mig som en fylld kalkon.
 
Men nog om min mage. Igår var jag på bio med mina kära föräldrar. Vi gjorde vårat premiärbesök på VIP-salongen. Damn, alltså vilket ljud och vilken bild! Plus att fåtöljerna var helt gudomliga. Om ni inte har varit där: GÅ DIT! Har ni varit där: GÅ DIT IGEN!
 
Anledningen till att VIP-salongen kom till. SF, why u so funny??
 
Filmen vi såg på var ingen mindre än Les Misérables. Storslaget! Det var definitivt en riktig biofilm! Jag kan förstå att den är nominerad till en Oscar för årets film. 
Jag kan bre på med superlativ i timtal, men jag tror ni förstår vad jag tyckte om filmen.
 

 
Les Mis handlar om Jean Valjean, som jagas av polismannen Javert för att han har rymmt från sin villkorliga frigivning.
 
 
 
Valjean bestämmer sig för att ta hand om dottern till en fabriksarbetare, och han måste nu se till att föra henne, Cosette, och sig själv, i säkerhet undan Javert.
 
 
Åren går och Cosette växer upp till en vacker ung dam, och en dag när hon är ute och går med sin far får hon se en ung man på andra sidan gatan, det är kärlek vid första ögonkastet. Den unge mannen, Marius, lyckas hitta Cosettes hem och de ger varandra sina kärleksförklaringar genom staketet.
 
 
För er som trodde att detta va slutet, Oh No! It's only the beginning. Nej, men det tillkommer vissa komplikationer; England; Revolutionen; Javert... Ja ni förstår.
Vill ni veta hur det slutar har ni kommit till fel blogg, för det tänker jag inte avslöja. Jag kan dock avslöja att jag kämpade mot tårarna större delen av filmen (bortsett från när jag fnissade åt tumblr-skämt som jag tidigare ej förstått).
 
 
Jag tror att denna film kommer ses som vår tids Sound of Music, den lämnar ingen oberörd.
 
- Linnéa xx
 
 
 
 

Kommentarer

  • babe säger:

    faaaAAAAaaan! Jag måste verkligen se den!!!

    Svar: tycker jag babe!
    lawide.blogg.se

    2013-02-03 | 21:37:56

Kommentera inlägget här: