lawide.blogg.se

Join the dark side - we got sass

The Game From Hell

Kategori: Allmänt

Känner du att du har tid till övers? Några timmar som du egentligen bara skulle vilja snabbspola? Bra, då har jag rätta spelet för dig. MapCrunch, spelet jag hatar över allt annat men som jag ändå inte kan låta bli att spela.
MapCrunch är egentligen namnet på en hemsida som visar dig en random Google street view, men någon kom på den brillianta idéen att göra det till ett spel; Man vaknar upp på någonstans på Jorden, man vet inte var man är, och ända sättet att ta sig hem är genom att hitta en flygplats. Det kanske låter lätt, men tro mig, när MapCrunch lämnar en ute i bushen och man har irrat runt planlöst i en halvtimme har man ändrat åsikt. Är det beroendeframkallande? Ja.
 
 
För er som känner att äventyrlusten väcktes till liv ------> OBS! Glöm inte proviant!
Klicka i "Stealth" - det gömmer platsinformationen. Helst ska man inte använda några hjälpmedel, men känner man att man har förlorat allt hopp kan man, på eget bevåg, vända sig till exempelvis Google Maps för att lokalisera sig själv med hjälp skyltar och landmärken. Men helst ska man klara det själv.
 
En gång såg jag mörkrets märke...
 
... en annan gång blev jag dumpad mitt ute på en åker i Franrike...
 
... en gång hittade jag till och med en flygplats, jag vill inte nämna hur lång tid det tog. Men jag hade kunnat kolla på ex antal avsnitt av Doctor Who under tiden.
 
Ha så roligt med flygplatsletandet!
*Maniskt skratt*
- Linnéa 
 

Kommentarer

  • leavanny.blogg.se säger:

    Haha, det där måste jag testa!

    Svar: Det ska du absolut göra! Varnar bara för att det är sjukt frustrerande! ;)
    lawide.blogg.se

    2013-03-11 | 15:19:45
    Bloggadress: http://leavanny.blogg.se/
  • bea säger:

    Härlig blogg

    Svar: Tack vännen! Det ligger mycket svett och tårar bakom ;)
    lawide.blogg.se

    2013-03-11 | 17:13:20
    Bloggadress: http://beatrix.devote.se
  • Mikxki säger:

    Måste nog testa det där någon gång när man har några timmar till övers :P

    Svar: Gör det! Man kan hamna på rätt udda och coola ställen som man aldrig hade hittat annars, vilket är rätt skoj :D
    lawide.blogg.se

    2013-03-13 | 16:42:32
    Bloggadress: http://mikxki.blogg.se

Kommentera inlägget här: