lawide.blogg.se

Join the dark side - we got sass

Music(al) Monday

Kategori: Music Monday

Tredje gången gillt! Och denna vecka har jag även fått med mig DJ Sparkle på musiktåget! WIHO! THE MORE THE MERRIER! Vi tänkte köra på ett tema denna vecka, nämligen *trumvirvel* NOSTALGI! Oh yes, my friends, sen hur man väljer att tolka det, är ju upp till en själv, he he.
 
Min tolkning får ni här, och den består av två musikallåtar, en som jag diggar sönder och en som bara är heeelt underbar!
 
Digglåten kommer här:
Såg musikalen en gång för länge sen, störtälskade den. Tyvärr är dock filmen inte lika bra, men helt okej och gillar man gamla musikalfilmer är den ett måste! Det finns en remake, men ska ni kolla på den, kolla på orginalet med Kevin Bacon.
 
Andra delen av min musikstund, är lite mer åt "feel good"-hållet.
Jag vet inte om detta är ett fenomen som bara existerar i tumblrosfären, ifall så är fallet kommer här en liten kort förklaring: När man känner sig lite hängig/deppig/tråkig/ful så har man en mapp med bilder och/eller gif:ar som får en på bättre tankar. (Och tvärtom ifall man känner sig alldeles för egoboostad) Här kommer några gif:ar ur min feel good-mapp med en passande melodi. (VARNING! Det är ett måste att lyssna på låten till, annars bakfyrar effekten och man mår ännu sämre än innan!)
 
 
 
Det var allför DJ Potter, jag hoppas ni inte tappa era papiljotter!
- Linnéa 

Kommentarer

  • Amanda - http://amdaa.blogg.se/ säger:

    Louis & Harry!!! :DDDDD

    2012-11-20 | 16:23:36
    Bloggadress: http://amdaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: