lawide.blogg.se

Join the dark side - we got sass

20 Random Questions - Part 1

Kategori: Allmänt

Hittade 20 random frågor som jag tänkte svara på, ett bra sätt för er att få en bild av lilla mig! Men för att inte överösa er i text delade jag upp dem på två. Här har ni del ett!:

1° Nämn en sång ur genren Goth som du gillar:

Den första jag tänker på är Friday I'm In Love av The Cure, så den får det bli.

2° Om du har ett YouTube-konto, vad är ditt användarnamn?

StillNotGingery, lägger inte upp videor utan snyltar bara på alla andra (jag har faktiskt dåligt samvete för att jag inte bidrar...)

3° Äger du några tröjor med roliga tryck? Om svarat är ja, vilken är din favorit?

Jag älskar tröjor med tryck, men är extremt dålig på att införskaffa dem. Har dock några stycken och min favorit är nog en som tidigare tillhörde min syster, har dock tappat bort den och inte sett den på några år (den har alltså försvunnit i mitt hus, hel skumt...) Hursomhelst, tröjan i fråga var en grå t-shirt á la 90-tal, med texten ”Killar utvecklas fram till sju års ålder, sedan växer dem bara”. Och det mina vänner, är 100% sant ;)

4° Skulle du någonsin överväga att skaffa permanent smink om det var gratis?

No, no, no... Även om det säkert är jättepraktiskt och smidigt, så gillar jag att vara osminkad, jag lägger hellre lite tid på att sminka mig. Och skulle det inte bli rätt tråkigt att ha samma smink jämnt?

5° Ge ett exempel på hur folk ofta felstavar ditt namn:

Det enda som brukar bli fel är att folk inte gör apostrofen över e:t (é). Brukade själv inte använda det när jag var yngre, men nu för tiden brukar jag påpeka det. Som den petiga prick jag är.

6° Brukar du använda nätstrumpbyxor?

Nope.

7° Nämn en karriär du aldrig skulle kunna överväga?

Bra fråga... Jag skulle aldrig kunna jobba som obducent, kombinationen av livlig fantasi och att leva på 2000-talet gör att jag förväntar mig att döda kroppar ska vakna till liv. Så det skulle inte funka, även om jag tycker det verkar intressant, men jag skulle antagligen kissa ner mig dagligen...

8° Om någon erbjöd dig 30 kr/st för dina använda underkläder, skulle du ge dem till honom/henne?

Usch, nej!

9° Sminkar du dig även om du inte ska någonstans?

Nej, orka. Om man inte kan vara osminkad hemma då behöver man jobba på sin självkänsla.

10° Vilket var det senaste schampot du använde?

Head & Shoulders Apple Fresh. Det luktar så gott att man vill ha det på mackan!

 


Del två kommer imorgon! Jag lämnar er med en bild från i somras, för jag fryser och denna bilden får mig att tänka på varma, soliga dagar!

 
- Linnéa

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Ey yo. Jag sminkar mig ibland även om jag inte ska någonstans, och har ett bra svar på varför! Man känner sig fräsch, och redo att gå någonstans (om man vill).
    Fräsch fräsch fräsch fräsch.
    Ps. fräsch blogg. Ds.

    Svar: Jag tycker det känns fräscht att vara osminkad, men alla gillar olika! Tur är väl det ;)Ps. Tack, fräsching! Ds.
    lawide.blogg.se

    2012-11-20 | 21:55:44

Kommentera inlägget här: